|
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
| |
|
|
Az évszázad légi katasztrófája: Tenerife |
Az évszázad légi katasztrófája: Tenerife 1977. március 27
Amikor 1977. március 27-én vasárnap a kora esti órákban híre ment a balesetnek Tenerifén, a nyaralók sorra jelentkeztek véradásra a helyi kórházban. Sajnos erőfeszítéseik, és a Los Rodeos repülőtérre siető mentőcsapatok küzdelme ellenére ez lett a legsúlyosabb katasztrófa a polgári repülés történetében.
Két nappal később még mindig égett a kifutópályán az a roncs, amely valaha pompás repülőgép volt.
Összesen 583 ember vesztette életét egy olyan szigeten, amely korábban nem ismerte a légi katasztrófákat.
Miután eredeti célállomásukat, Las Palmast bombatámadás érte, két repülőgépet, a KLM és a PanAm Boeing 747-esét átirányították a szomszédos Tenerifére, a Los Rodeos-i repülőtérre.
A holland gép Amszterdamból érkezett fedélzetén 246 utassal és 11 fős legénységgel. A gép kapitánya a KLM egyik legtapasztaltabb pilótája, Jacob Van Zanten volt, akit Klaus Meurs elsőtiszt és William Schreuder fedélzeti mérnök segített.
A PanAm járata Los Angelesből indult. New Yorkban lecserélték a legénységet, és további 103, Las Palmasba tartó turistát vettek fel, így összesen 378 utas foglalt helyet a gép fedélzetén.
Mindkét gép közel járt már úti céljához, amikor a bombatámadás miatt lezárták a Las Palmas-i repülőteret. A pilóták azt az utasítást kapták, hogy repüljenek tovább a 110 km-re lévő Tenerife repülőterére. Körülbelül 30 perc különbséggel le is szálltak az új célállomáson vasárnap délután.
Nyilvánvaló volt, hogy a Las Palmas-i repülőtér nem nyit ki a közeljövőben, ezért a holland kapitány kiengedte az utasokat a gépről. Azzal is tisztában volt, hogy a késlekedés miatt a legénység túllépheti a megszabott maximális napi munkaidőt, ezért kapcsolatba lépett a KLM központjával, és állásfoglalást kért.
A PanAm gépe 14.15-kor ért földet, de a kapitány úgy döntött, nem engedi kiszállni az utasokat. Az aznapi megnövekedett forgalom és az amúgy is zsúfolt hétvégi menetrend miatt a gépek minden elképzelhető helyen parkoltak a repülőtéren.
Az üres holland, és a teli amerikai gép is a 12-es kifutó mellett várakozott, ahol a felszállási engedélyre váró repülőgépek tartózkodni szoktak.
15 perccel azután, hogy a PanAm gépe landolt, újra megnyitották Las Palmast, és a Los Rodeoson várakozó gépek sorra megkezdték a felszállást.
Az amerikai gép azonban a holland mögött parkolt, ezért amíg az utasok ismét ne nem szálltak, a PanAm 747-ese nem tudott felszállni. Nyilvánvaló volt, hogy Las Palmasban további késések várhatók, a holland kapitány úgy döntött, üzemanyagot tölt a gépbe, hogy ezzel is lerövidítse a Las Palmas-i tartózkodás idejét, és ne fusson ki még jobban az időből.
Ez bosszantotta az amerikai pilótát, aki ekkor már 10 órája volt szolgálatban. Ráadásul a délután második felében romlottak az időjárási viszonyok, eleredt az eső és mindössze 300 méterre csökkent a látástávolság.
Mire mindkét gép készen állt a felszállásra, már csaknem 5 óra volt. A szélirány miatt a torony arra kérte a gépeket, hogy guruljanak át a kifutópálya 3 km-rel arrébb lévő túlsó végébe.
A látástávolság csökkenése miatt a holland gép egyre nehezebben tudott előre gurulni, az irányítótorony spanyol munkatársa pedig szinte már nem is látta a gépet.
A repülőgép végül elérte a kifutó végét, megfordult, és jelentette a toronynak, hogy készen áll a felszállásra.
A szerencsétlenséget az ezután következő eseménysor idézte elő, és valószínűleg mind a fáradtság, mind az emberi mulasztás fontos szerepet játszott.
A holland gép talán félreértette a tornyot, vagy talán nem kapott egyértelmű engedélyt a felszállásra, mindenesetre megkezdte a manővert.
Az amerikai gép, amely éppen vele szemben gurult, hogy elfoglalja a számára kijelölt pozíciót, minél hamarabb szerette volna eltűnni a kifutópályáról. A döbbent legénység egyszer csak megpillantotta a homályból kiváló hatalmas Boeinget, amint nyílegyenesen feléjük száguld. A pilóta teljes sebességre kapcsolt és kétségbeesetten megpróbált kitérni az útjából. A holland kapitány is megpróbálta felrántani a Boeinget, és a gép a farkával végigszántotta a talajt.
A pilóták erőfeszítése ellenére a Boeing egyik hajtóműve és a gép hasa nekiütközött az amerikai gép törzsének, és szinte letépte a tetejét. A holland gép még körülbelül 150 métert repült, majd visszazuhant a kifutópályára. Még 300 métert csúszott az aszfalton, és amikor megállt, szinte azonnal elborították a lángok.
A tűzoltók senkit sem tudtak kimenteni élve az égő roncsból. A PanAm utasai közül 70 ember szabadult ki élve, közülük azonban kilencen később belehaltak sérüléseikbe.
Összesen 583 ember vesztette életét a rettenetes balesetben.
Forrás:
link | |
|
|
|
2010.07.24. 16:55
2010.07.22. 20:27
2010.07.16. 10:51
2010.07.13. 19:13
2010.07.03. 21:43
| |
|
N eked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :)
A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;} Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3 Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig. | |
|
|