|
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
| |
|
|
A Lockerbie-i légikatasztrófa |
A Lockerbie-i légikatasztrófa (Skócia, 1988. december 21.)
A brit légi baleseteket vizsgáló bizottság tagjai Lockerbie városa felé siettek a skóciai Dumfrieshire megyében. 1988. december 21-én össze kellett rakniuk azokat a mozaik kockákat, amelyek a Pan American 103-as Londonból New Yorkba tartó járatának katasztrófáját megmagyarázták.
Az álmos kisvárosban rettenetes pusztítás képe fogadta őket. A Boeing 747-es gép roncsai a városka déli részére zuhantak, és egy csaknem 50 méter átmérőjű krátert vájtak a Sherwood-köz házai közé.
A törzs egyik 18 méteres darabja 2 kilométerrel arrébb csapódott be. A törmelék és a kisebb roncsdarabok két fő sávban szóródtak szét , és még 130 kilométerrel arrébb, Anglia keleti partvidékére is jutott belőlük.
A fedélzeten tartózkodó 259 ember közül senki sem élte túl a balesetet, valóságos csodának számít, hogy Lockerbie lakosai közül „csak” tizenegyen vesztették életüket, hisz a gép sűrűn lakott területre zuhant. Az áldozatok között négy magyar állampolgár is volt.
A roncsokból, és a pusztítás méretéből arra következtettek a vizsgálatot végző szakemberek, hogy a repülőgép még a levegőben felrobbanhatott. Néhány nap múlva olyan anyagok kerültek elő a baleset helyszínéről, amelyekből a szakértők egy rendkívül nagy hatású robbanóanyag, a semtex jelenlétére következtettek. Ez az anyag a terroristák által gyakran használt fegyver. A vizsgálatok első feladata ekkortól a tettesek felkutatása lett.
A Pan American járatát december 21-én érkezése után a szokásos módon ellenőrizték a londoni Heatrow repülőtéren, majd felkészítették a New York-i visszaútra, a menetrend szerint este 6 órakor kellet indulnia az Egyesült Államokba.
Az utasok és a személyzet 19 főnyi tagja beszálltak, csomagjaikat elhelyezték a raktérben. A Boeing 18. 35-kor szállt fel és indult el északnyugati irányba.
Áthaladt Nagy-Britannia középső részei felett, miközben elérte a 9450 méteres utazó magasságot. 6 óra 58 perckor a shanwicki légi irányító megadta az engedélyt a Pan Am járatnak az óceán feletti repülés megkezdésére. Amikor a gépről semmilyen visszajelzés nem érkezett és a 103-as járat eltűnt a radar képernyőjéről, a légi irányítók már a legrosszabbtól tartottak.
Lockerbie lakói arról számoltak be, hogy egy folyamatosan erősödő, égzengéshez hasonló morajlást hallottak. A hang a repülőgép hajtóművéből érkezett. Az ablakokból sokan látták is a földbe csapódó, égő gép törzsét és szárnyait.
A következő 14 napban a hatalmas területen szétszóródó roncsok 90 százalékát felkutatták, összeszedték, majd a Lockerbie közelében lévő brit katonai támaszpontra szállították.
A törzs első részét, amelyet szinte sértetlenül találtak meg a várostól 4 kilométerre az angliai Parnboroughba vitték és az ottani királyi repülőbázison vizsgálták meg.
A több hónapig tartó vizsgálatokba robbanóanyag szakértőket, terrorelhárító szakértőket, repülésirányítókat és amerikai biztonsági szakembereket is bevontak.
Végül elkészült az előzetes jelentés: a robbanószerkezet, amit a csomagtérben elhelyezett magnetofonba rejtettek lyukat ütött a gép törzsén. Ez nyomáskülönbséget, destabilizációt, majd végül a gép szétesését okozta.
A nyomozók az egyik bőröndben egy apró időzítő berendezést találtak. A világ közvéleménye Líbiát vádolta, majd kiderült az is, hogy a szerkezet egy 50 éves líbiai férfi csomagjában volt.
A politikusok majd 10 évig vitatkoztak azon, hol vonják felelősségre a merénylet kitervelésével gyanúsított két férfit, végül Hollandiában álltak a skót bíróság elé.
Az Utrecht mellett lévő katonai támaszpontot ideiglenesen skót felségterületté nyilvánították, hogy a tárgyalás megkezdődhessen. Az egyiküket 2001. januárjában életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélték, másikukat viszont bizonyíték hiányában felmentették.
Az életfogytig tartó börtönbüntetéséből Abdelbászet Ali Mohamed al-Megrahit 2009. augusztusában súlyos rákos betegsége miatt szabadon engedték és visszatért Líbiába.
Forrás:
link
| |
|
|
|
2010.07.24. 16:55
2010.07.22. 20:27
2010.07.16. 10:51
2010.07.13. 19:13
2010.07.03. 21:43
| |
|
N eked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :)
A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;} Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3 Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig. | |
|
|