A hosszú út: Bernard Moitessier
Szerintem: Magam is olvasom ezt a könyvet jelenleg is. Nagyon szeretem, igazán érdekes, noha egyáltalán nem izgalmas, és szerintem könnyű elaludni rajta. (xD) Vannak a könyben színes képek is, és sok vitorlás szakszó magyarázat, hozzá a szerző saját rajzaival. Ezt a könyvet inkább azoknak ajánlom, akik szeretik a filozófikus könyveket és nagyon vágynak a tengerre. Mint én. Több infóért katt ide >>
Tippek a nyárra
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
A Concorde katasztrófája
A Concorde katasztrófája - 2000. július 25.
A szerencsétlenül járt repülőgép az Air France legrégebbi Concorde-ja volt, és a híres transzatlanti útvonalon repült New York és a Charles de Gaulle repülőtér között.
A felszállást 14.25-re tervezték, és 14 órakor a Condorde-ot a beszállókapujához, az irányítótorony melletti 2B kapuhoz vontatták.
A Concorde azonban nem szállt fel a menetrend szerinti időpontban. Az Európa-szerte tomboló viharok késleltették a beérkező járatokat, melyek közül a Frankfurtból kora délután induló gép olyan utasokat szállított, akiknek át kellett szállniuk a Concorde-ra.
Ők bérelték ki ugyanis a Concorde-ot egy vakációra. Életük utolsó nyaralására indultak.
Ahogy a turisták megérkeztek, a Concorde-ot a pilóta Christian Marty utasítására még egyszer átvizsgálták.
Az 54 éves pilóta egyike volt annak a mindössze 12 pilótának a világon, akik képesítést szereztek arra, hogy az Air France Concorde flottájával repülhessenek.
A kapitány kisebb hibát jelentett a gép egyik tolóerő szabályozójában, ami tulajdonképpen egy pajzs, és feladata a négy hajtómű végén leereszkedve a leszálláskor a gép lassítása.
A hibás darabot egy másik Concorde-ból kiszereltre cserélték ki, a munkával 15.15-kor végeztek.
A felszállás előtti ellenőrzések és a beszállások után a gép 15.30-ra készen állt arra, hogy 100 főnyi utasával és a legénységgel a magasba emelkedhessen.
Alig több mint 10 perccel később a gép már a 26-os kifutón gyorsított, amikor a toronyból észrevették, hogy lángok csapnak ki a bal oldali szárny alól.
Azonnal riadóztatták a repülőtér mentőegységeit és a kapitányt. A repülőgép azonban ekkor már 400 km/órás sebességgel haladt, és elérte azt a fokozatot, amikor már biztonságosan képes felszállni.
Ahogy a lángok nőttek, a kapitány jelentette, hogy egy másik hajtómű is meghibásodott, valamint a futóművet sem tudja behúzni. Engedélyt kért, hogy a 16 km-re lévő Le Bourget repülőtéren leszállhasson.
A gép mindössze 30 méterrel repült a föld felett, füst és lángcsóvát húzott maga után és szemmel láthatóan nem tudott tovább emelkedni. Egyre jobban megdőlt, és tovább veszített magasságából, a bal szárnya egy fasornak csapódott.
A szárny ezután a földnek csapódott, és hátára dobta a gépet. A Concorde a földön csúszott tovább, majd két hatalmas robbanás hallatszott.
A becsapódó repülőgép ugyan elkerülte az alatta elterülő Gonese belvárosát, de a helyi szállodának csapódtak a darabjai: itt négy vendég vesztette életét.
A gépen tartózkodók közül senki nem élte túl a katasztrófát, az áldozatok száma 113 főre emelkedett.
A baleset kivizsgálását azonnal megkezdték, és megtalálták a gép fekete dobozát. A bizonyítékok alapján egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a bal szárny alatt a gyorsítás közben több gumiabroncs is felrobbant, és valamilyen törmelék okozott sérülést a gép szárnyán, illetve törzsén, s valószínűsítették, hogy törmelékdarab kerülhetett a sugárhajtóműbe is.
A balesetet követően az Air France és a British Airways összes Concorde-ját a földre parancsolták.
Tíz évvel később, 2010. februárjának elején elkezdődött a per a katasztrófa ügyében. A hivatalos vizsgálatok szerint az Air France gépe egy, a Continental Airlines légitársaság előzőleg felszállt gépéről leesett fémdarabra futott rá. A fémdarab szétvágta a Concorde kerekét, a szétrepülő daraboktól pedig megsérült az üzemanyag tartály és berobbant a kerozin.
A Continental Airlines nem fogadta el a vizsgálat eredményét és bizonyítani kívánja, hogy a szuperszonikus repülőgép előbb kapott lángra.
A mostani per célja, hogy a vitás körülményeket tisztázzák, a felelősöket pedig megnevezzék.
Neked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :) A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;}Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig.