|
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
| |
|
|
|
Az Amoco Cadiz balesete - 1978. március 16.
A Torrey Canyon féle 1976-os olajszennyeződés még frissen élt az emberek emlékezetében, amikor két év elteltével az Amoco Cadiz szupertanker is szerencsétlenül járt, útban rakományával Rotterdam felé a Perzsa-öbölből.
A 280 ezer tonnás, libériai zászló alatt futó hajó kb. 250 ezer tonna nyersolajat szállított. Az Amoco Cadiz sosem érte el végcélját.
Mivel túlságosan nagy hajó volt, az Amoco Cadiz nem kelhetett át a Szuezi-csatornán. Megkerülte hát a Jóreménység fokát és jó ütemben haladt felfelé Afrika partjai mentén.
Amikor Franciaország nyugati partjaihoz ért, Bretagne északi csücskétől kb. 50 km-re behajózott egy igen forgalmas térségbe. Ezen a területen túl már a zsúfolt La Manche csatorna vizei találhatók.
A szabályok szerint az északi és déli irányba haladó hajóknak saját sávjukban kellett maradniuk. Ezzel az úgynevezett „forgalomirányító rendszerrel” próbálták elejét venni az ütközéseknek.
Az Amoco Cadiz abban az évszakban ért ide, amikor viharos szelek fújnak ezen a vidéken. Egy szupertanker azonban – elvileg – meg tudott birkózni ilyen körülményekkel is.
Március 16-án reggel a hajó manőverezni kezdett, hogy egy észak felé vezető csatornába jusson. Nem sokkal 10 óra előtt a kormánymű tönkre ment, és a kormánylapát beragadt a bal oldalon. A tanker kapitánya Pasquali Bardari gyorsan cselekedett. Leállította a motorokat, felvonta az „irányíthatatlan” jelzést és rádión küldött figyelmeztető jeleket a többi hajónak.
A Pacific német mentőhajó fogta Bardari kapitány vészjelzését, és a helyszínre sietett., hogy felajánlja segítségét a bajba jutott tankernek. Bardarinak azonban volt egy másik problémája is – fel kellett hívnia valakit a hajó tulajdonosai közül Chicagoban éls engedélyt kellett kérnie arra, hogy elfogadhassa a vontatást.
Chicagoban ekkor éjszaka volt, és az engedély csal 15.45-kor érkezett meg. A Pacificról átdobott első vontatókötél elszakadt, a második pedig, amelyet a hajó tatjához erősítettek, nem tudta megállítani az Amoco Cadizt, ami egyébként még a tanker saját horgonyainak sem sikerült.
Este 9 órakor a hajó megfeneklett. Ahogy a tenger visszahúzódott a dagály után, a kilyukasztott testű tanker felült egy sziklára. A hajó hajnalban kettétört, és először a felszakadt három kamrából ömlött ki mintegy 80 ezer tonnányi olaj. A viharos hullámoknak a sérült hajótest nem tudott sokáig ellenállni, és hamarosan a teljes rakománya a tengerbe ömlött. A különböző beavatkozások ellenére a tisztítószerek és a záróláncok nem tudták megakadályozni az olajfolt terjedését, amely március 19-én már 32 kilométer hosszan szennyezte be az óceánt.
A franciák bombázni kezdték a hajóroncsot, amely ekkorra kettétört. Mire az Amoco Cadizt elsöpörte egy vihar, már 250 ezer tonna nyersolaj jutott a tengerbe.
Sajnos a viharos tenger is elősegítette az olajfolt terjedését, a hullámok elsodorták és beterítették a partokat a bűzös, fekete nyálkával.
A tengerpart 300 km-es szakaszon szennyeződött, a növény és állatvilág súlyos károkat szenvedett.
Több ezer tengeri madár pusztult el. A hullámok döglött halak egész rajait sodorták partra.
Franciaország osztrigatelepei szinte teljesen megsemmisültek a térségben.
Egy hónapba telt, amíg a csatornát megtisztították, az élővilág helyreállásához azonban sokkal hosszabb idő kellett.
A baleset után Bretagne partjainál 1982-ben irányító és megfigyelő tornyot építettek, mely folyamatosan ellenőrzi a térségen áthaladó járműveket, s amennyiben bármilyen műszaki probléma lép fel, azonnal beavatkozó erőket küldenek a helyszínre.
Forrás:
link | |
|
|
|
2010.07.24. 16:55
2010.07.22. 20:27
2010.07.16. 10:51
2010.07.13. 19:13
2010.07.03. 21:43
| |
|
N eked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :)
A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;} Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3 Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig. | |
|
|