A hosszú út: Bernard Moitessier
Szerintem: Magam is olvasom ezt a könyvet jelenleg is. Nagyon szeretem, igazán érdekes, noha egyáltalán nem izgalmas, és szerintem könnyű elaludni rajta. (xD) Vannak a könyben színes képek is, és sok vitorlás szakszó magyarázat, hozzá a szerző saját rajzaival. Ezt a könyvet inkább azoknak ajánlom, akik szeretik a filozófikus könyveket és nagyon vágynak a tengerre. Mint én. Több infóért katt ide >>
Tippek a nyárra
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
Az Exxon Valdez olajkatasztrófa
Az Exxon Valdez olajkatasztrófa - 1989. március 24.
1984. március 24-én szenvedett balesetet az Exxon Valdez tankhajó:
Alaszka egyike a Föld szinte érintetlen tájainak és olajban is gazdag vidék. A világ akkor döbbent rá, mekkora katasztrófát okozhat a tengerbe ömlő olaj, amikor az Exxon Valdez, a 211 ezer tonnás óriás megfeneklett a Prince William-szorosnál, Bligh Reef zátonyain.
A Valdezből induló hajó az Alaszkai-öbölbe, majd a nyílt óceán felé tartott.
A hajó kapitányát, Joseph Hazelwoodnak hívták, legénységét 20 tengerész alkotta.
Hazelwood fiatal volt, ám 10 éves hajózási tapasztalattal bírt, és sokszor megtette ezt az utat is.
Az Exxon Valdez 1989. március 24-én hajózott volna ki Valdezből, és Ed Murphy révkalauz feladata volt a tankert átvezetni a Valdez-szoroson, illetve a Valdez-öböl mellett. Ez a távolság 20 km lehet, Murphy teljesítette is feladatát, így 22.30-kor már el is hagyta a hajó fedélzetét.
Hamarosan a kapitány kisebb jéghegyet vett észre a hajó előtt, ezért engedélyt kért a központtól a kijelölt útvonaltól való csekély mértékű kitérésre., majd átadta a tanker irányítását tisztjének.
Éjfélkor leváltották az őrséget, majd nem sokkal később sort kellett volna keríteni az irányváltoztatásra, de a baleset utáni vizsgálatokból kiderült, hogy ezt a parancsot senki nem teljesítette. Amikor észrevették a mulasztást, az ügyeletes tiszt azonnal intézkedett a navigációs manőver végrehajtására, azonban a kormányos korán állította meg a kormányművet.
A hajó már vészesen közelített a zátonyhoz, amikor felébresztették a kapitányt.. Már késő volt: Az Exxon Valdez nekiütközött a víz alatti szikláknak.
A hajótest kilyukadt és az olaj ömleni kezdett a tengerbe.
Senki nem láthatta előre, milyen súlyos környezeti katasztrófa következik be hamarosan.
A becslések szerint több mint 50 millió liter olaj került a vízbe, és 1300 négyzetkilométernyi területet szennyezett be, vastag olajréteggel borítva be Alaszkától több száz kilométerre is a tengerpartot.
A baleset helyszíne távol esett mindentől, és a zord idő további gondokat okozott. Ráadásul az egyik katasztrófaelhárító hajó két napig nem tudott elindulni, a legközelebbi repülőtér épületeit pedig egy vihar tette tönkre. Az illetékesek sem álltak a helyzet magaslatán, és vita bontakozott ki amiatt is, hogy az olajszennyezést egyéb vegyi anyag tengerbe szórásával akarták semlegesíteni.
A tisztítási műveleteket csak késve tudták megkezdeni, ezért a késedelemért pedig nagy árat kellett fizetni. A hajótestben lévő olajat egy másik tankerre szivattyúzták át, hogy ezzel is csökkentsék a környezetszennyezést.
Két héttel a katasztrófa után mindössze a kiömlött olaj 20 százalékát sikerült még csak összeszedni vagy zárólánccal körülfogni, és a hatalmas olajfolt már 115 km hosszan terült el a hajó körül.
Több mint 10.000 ember vett részt a mentesítésben, a költségek megközelítették a 2 milliárd dollárt.
Tengeri madarak százezrei, fókák, más emlősök és számtalan hal pusztult el a szennyezés következtében néhány nap alatt. Az olaj tönkretette a költöző madarak költőhelyeit is.
Tíz évvel a katasztrófa után az élővilág még nem állt helyre, a halak betegek voltak, a fókák nem tértek vissza, a környék gyűjtögetésből élő őslakosai pedig szenvedtek a szénhidrogének maradványaitól.
Becslések szerint hetven évig is eltarthat, amíg az alaszkai madárvilág a katasztrófa előtti szintre fejlődik.
Az Exxon cég felelősségét megállapították, a munkálatok költségeit nekik kellett állni, a hajó kapitányát azonban felmentették a gondatlanság vádja alól, holott a bíróság kimondta, hogy a baleset valószínűleg nem következett volna be, ha a kapitány a parancsnoki hídon marad.
Neked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :) A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;}Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig.