|
Itt a nyár, de nem tudod, mit csinálj? Állandóan csak a gép előtt ülsz és halálra unod magad? Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz ez. Ezért megpróbálok neked tippeket adni a nyári szünetre, hogy értelmesen töltsd el ezt a 3 hónapot. Legyél a barátaiddal, olvass, hullahopp karikázz, biciklizz, sétálj, nézz dokumentumfilmet, nézegess családi fotókat, nézz klippeket, hallgass zenét, nézz sorozatokat, grafikázz, blogolj, takaríts, főzz, süss, énekelj, táncolj, nézz csillagokat, kareokizz, tanulj meg gitározni, menj el vásárolni a barátnőddel, menj moziba, ismerkedj fiúkkal, számold meg a hajszálaidat (xd), tanulj nyelvet, menj el szaunázni, kérj masszírozást, fess körmöt, sminkeld ki magad, olvass blogokat, nézd a foci VB-t, beszélgess a családoddal, menj el moziba, gyűjts virágokat, kössél, színezz, tollasozz és nézd az oldalt minden nap. :) Remélem segítettem. Folyamatosan bővül!
| |
|
|
|
Tűz a Csalagútban (1996. november 18.)
1994. május 6-án nyílt meg a Csalagút, vagyis a Franciaországot és Nagy-Britanniát összekötő „Channel Tunnel”.
A Csalagút nyomvonala az angliai Cheritonból (ez a település Folkestone közelében található) vezet a franciaországi, Calais melletti Frethunbe. Hosszúsága 50 kilométer, amelyből 38 kilométer a Csatorna alatti sziklákba fúrt járatból áll.
A Csalagút valójában három párhuzamos járatból áll. A két vasúti alagút 20 méteres átmérőjű – az egyiken Anglia felé haladnak a szerelvények, a másikon Franciaország felé –, a köztük lévő szervizalagút pedig lehetővé teszi a gyors elérést vészhelyzetben. Az ingavonatok autókat és teherszállítmányt vihetnek magukkal, mindemellett menetrendszerinti szerelvények is közlekednek Európa és a brit főváros, London között.
A baleset az Anglia és Franciaország közötti Csalagút vasútvonalak üzemeltetői számára nem is történhetett volna alkalmatlanabb időpontban
Bár az Eurotunnel Társaság egyre több utast és rakományt hódított el riválisától, így is naponta egymillió fontot veszített. Egy ilyen baleset alapjában rendíthette meg az utazó közönség bizalmát.
A rendszer akármilyen rövid időre történő lezárása azt vonhatta volna maga után, hogy a szállítmányoknak vissza kell térniük kiindulási helyükre, és más eszközzel kell őket átjuttatni a csatornán.
A mai napig nem tudjuk, mi okozta a tüzet, ami a társaság két vasúti alagútja közül a déliben közlekedő Le Shuttle tehervonaton ütött ki.
Az az elképzelés, mely szerint egy elégedetlen francia alkalmazott gyújtóberendezést hajított volna a vonatra, mert felháborította a callais-i végállomásnál bejelentett több mint 650 fős létszámleépítés, soha nem nyert bizonyítást.
Egy kisebb tűz esetén az volt a szokásos eljárás, hogy a mozdonyvezető gyorsított, és kivitte a vonatot az alagútból, ám a kérdéses napon a tűz olyan gyorsan elharapózott, hogy a tehervonatot meg kellett állítani az alagútban.
Az utasokat a két teher-és személyszállításra használt alagút közötti szervizfolyosóra terelték. Ezt nem kevés nehézség árán sikerült végrehajtani, mert a vonatot tartózkodók közül többen rosszul lettek a forró gázok és a füst belélegzése után.
A tűzoltó egységeket természetesen kiképezték arra, hogy a föld alatt a szűk alagútban is el tudják végezni feladataikat, így végül sikerült megfékezniük a tüzet.
Maga a mozdony viszonylag sértetlen maradt, bár vastag koromréteg fedte. Számos nagy tehergépkocsi és rakományuk szállítására, nyitott oldalú vagon azonban teljesen kiégett. A zárt térben a tűz hőmérséklete elegendő volt ahhoz, hogy a megolvassza az alumíniumot, sőt egy 739 méteres szakaszon az alagút vasbeton fala szintén súlyos károsodást szenvedett.
A tűzvész a vasúti pályát is megrongálta. Hamar világossá vált, hogy a tűz hatása hosszabb ideig érezhető lesz, és a károk helyreállítása is sokkal többe fog kerülni, mint az első becslések alapján gondolták.
Röviddel a baleset után a Csalagút biztonsági felügyelete engedélyezte, hogy az érintetlen északi alagúton meginduljon a korlátozott forgalom.
A hírügynökségi jelentések szerint a 14 órás bizottsági ülés elkeseredett vitát hozott. A felügyelet végül engedélyezte az Eurotunnel számára, hogy – amennyiben a 10 tagú bizottság teljes mértékben megbizonyosodik róla, hogy a biztonsági berendezések, különösen a tűzérzékelő rendszer hatékonyabban és megbízhatóbban dolgozik – 90 perces időközökkel hat szerelvényt mindkét irányban útnak indítson.
A biztonsági szakértők elégedetlenek voltak a csatorna alatt közlekedő tehervagonok felépítésével is.
A nyitott oldalú tehervagonok olcsó alternatívát jelentettek a zártakkal szemben. A nyitott szerkezetük miatt azonban egy lángra lobbanó tüzet nem tudtak magukban tartani, és ha a vonat egy bizonyos sebesség fölött halad, a menetszél tovább szíthatta a lángokat.
Bár az esetnek nem voltak halálos áldozatai, a tűzvész miatt teljesen leállították a személyforgalmat.
A javítás hat hónapig tartott, és csak 1997 júniusában állhatott helyre a forgalom a Csalagútban. Időközben 36 új biztonsági rendszabályt is bevezettek a hatóságok és az üzemeltetők a Channel Tunnelben.
A rendszer üzemeltetők végül mégis megnyugodtak, mivel a járatok újra indításával az utazóközönség visszatért, és az utasforgalom előre jelzett hosszú távú visszaesése nem következett be.
Forrás:
link | |
|
|
|
2010.07.24. 16:55
2010.07.22. 20:27
2010.07.16. 10:51
2010.07.13. 19:13
2010.07.03. 21:43
| |
|
N eked hol van a kedvenc helyed? Írd meg emailben, hogy miért és csatolj hozzá képeket! [EMAIL] A héten az én kedvenc helyemet közlöm veletek, főképp példaként, hogy majd legközelebb sokkal jobbat írjatok Ti. :)
A JÓREMÉNYSÉG-FOKA;} Miért? Mert ez a hely olyan számomra mint egy álom, ott vannak a hegyek és a tenger. <3 Valamint azért is, mert afrika egy olyan kincs az emberiségnek, ahol még mindig az ősi körülmények között élnek, és megmaradt a vallás a kúltura. Ide eljutni lenne életem legnagyobb kalandja. Kivel mennék? Az maradjon titok, de annyit elárulok, hogy azzal az emberrel akit a legjobban szeretek. <3 Ha lehetne, ott is maradnák életem végéig. | |
|
|